Känner mig handikappad just nu



Känns lite si och sådär just nu.
Har ingen aning om vad jag ska göra eller säga till killen som tidigare idag fick reda på en hemsk nyhet. Vill inte direkt säga att det kommer att ordna sig, för det kan jag ju inte säga med säkerhet. Hans farbror är illa däran nu och har kanske inte så långt kvar i livet.
Känner mig så osäker på hur man agerar när någon nära en får en sådan nyhet. Ska man lämna personen ifred, vara hos han så att han inte känner sig ensam eller försöker få han på andra tankar så länge.

Förra året dog min kära farmor och då fanns han verkligen där för mig. Det kändes så i alla fall. Han är nog en naturbegåvning på hur man tas med människor, medan jag är lagd åt det andra hållet. Ibland känns det som att jag kommer från en annan planet på grund av att jag känner mig handikappad runt människor. Vet inte vad jag ska säga och göra.

Jag hoppas att han kommer tycka att jag finns där för han i alla fall. Vill inte se han så olycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0