Kladdig chokladkaka ♥

Idag har det inte hänt så mycket. Det var skola idag men jag blev hemma.
Spelade i alla fall lite assassin's creed II och var bäst (hehe). Vid något uppdrag skulle jag kontakta en man som kallade sig Räven. Men han typ stal mina pengar så uppdraget var att jag skulle jaga efter han och ta tillbaka dem. Så jag sprang efter han och råkade döda han.

Sedan bakade jag och Micke (hans lärare var sjuk så lyllo han fick ledigt idag) en kladdig chokladkaka som blev rätt god faktiskt. Micke hade på blockchoklad ovanpå - men jag tyckte det blev lite för mycket.


  • 2 ägg
  • 3 dl socker
  • 125 gram margarin/smör
  • 2½ dl vetemjöl
  • 2 tsk vaniljsocker
  • ca 5 msk kakao
Gör så här:
Sätt ugnen på 150 grader.
Rör samman ägg och socker.
Smält smöret och häll i det. Låt sockret smälta lite, det kan ta någon minut.
Blanda under tiden ihop de torra ingredienserna och häll sedan i den i sockerröran.
Smörj och bröa en form, häll i smeten och grädda i ca 30 minuter - för mig behövde den vara i lite längre. Men det är bara och känn efter med en sticka.
Om du vill kan du dekorera med florsocker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0