En dröm om Cillian

Cillian Murphy, skådespelare

Häromdagen hade jag en dröm om Cillian. Vet inte varför jag drömde om honom av alla människor, har bara sett han i två filmer; Inception och Sunshine.

I drömmen åkte jag till en vattenpark med familjen och min pojkvän Micke. Jag skulle åka någon rutschbana och där uppe stod Cillian som var en badvakt - klädd i kostym. Han sa något och jag sa något tillbaka. Sedan började vi prata om något en liten stund. Vi flörtade inte men det fanns något mellan oss mindes jag.

Sedan var det lite luddigt om vad som hände under resten av drömmen. Men jag kom ihåg att jag gick tillbaka till familjen och umgicks vidare med dem. Under dagens gång träffade jag på honom några gånger, men vi sa inget till varandra.

Efter den delen så var det bara en massa olika bilder som jag inte kunde urtyda. Någon del åkte vi bil, någon del bytte jag om. Men jag minns som tydligast i slutet av drömmen. Jag hoppade ur bilen på vägen hem för att återvända till vattenparken. Jag ville träffa badvakten en sista gång, säga vad jag kände till han. Men han var inte där.

Sorg fyllde mitt hjärta och jag gick iväg, tillbaka till bilen. Plötsligt stod han bara där framför mig och såg ned på mig med sina blå ögon. Hjärtat fladdrade till och jag log mot honom.

Sedan vaknade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0