Attackerad av höns!



Idag
hände det saker på jobbet! Jag var inne i ett av hönshusen för att plocka ägg från golvet. Det gick bra för det var inte så många golvet, var uppe i 10 st. Sedan kom jag in på andra raden och var längst bort från dörren när jag hörde något som knäppte till. Jag såg upp på taket där det finns säkert 50 lampor och alla slocknade.

"Åh nej" tänkte jag och kände mig hjälplös när allt blev kolsvart. Hönsen blev som galna, de skrek och flaxade. Det kändes som att jag var mitt i en tornado av höns och jag var seriöst rädd. Jag hukade ihop och skyddade huvudet, beredd på att få tusentals höns på mig (det finns cirka 15.000 höns där inne). Men otroligt nog flög ingen på mig, jag hade nog en skyddsängel vid min sida.

Men allvarligt, det var läskigt.

Vi fick inte igång elen på 1½ timme och när den väl kom igång så låg vi efter rätt mycket. Vi fick slita för att hinna klart med allt. Blev klara 14.58, 2 minuter till godo! Nu är jag hemma med öm rygg och tänker strax fixa i ordning lite kyckling till middag. Me hungry!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0