Nästan påkörd

Känns lite jobbigt att jag inte kan dra till skolan bara för att klippa mig. That's the life on the countreyside.

Följde med mamma till arbetsförmedlingen för att efter det köpa skor, men precis när hon blev klar hos arbetsförmedlingen så ringde de från dagiset så hon fick hoppa in som vikare. Så jag tog bilen hem efter att ha skjutsat henne till dagiset. Åter igen så höll jag på och krocka. Denna gång var det en taxibuss som körde om en bil i en kurva och hon låg säkert runt 80-90 km/h. Plus att hon pratade i telefonen - hon som körde taxin. Idioter det finns.

På mindre än en vecka har jag varit nära att råka i olycka med 3 bilar. Och varje gång betedde de sig vårdslöst!

  • En bil körde med släp, i 90 och körde mitt i en uppförsbacke. Och där kom jag i säkert 60 km/h och höll på och köra ner i diket för att undvika krock.

  • Den andra gången var jag i uppsala och skulle gå över ett övergångsställ. Jag trodde att bilen skulle stanna för att han körde ganska långsamt. Och jag är ju van med att när de kör långsamt så vill de att jag ska gå över så att de slipper stanna sen. Så jag börjar gå och får sen höra familjen skrika att det kommer en bil. Jag hoppade bakåt och bilen bara susade förbi. Så han hade gasat på och dessutom så övningskörde han.
Jag känner mig så GLAD att det finns folk som kan köra! (ironi)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0