Feeling the christmas spirit

Jag ligger i sängen och ser på de fina julgardinerna som täcker mina tre fönstren. Bakom dem kan jag skymta ljusen från ljustakarna och guldängeln som hänger i mellersta fönstret. Gardinerna går i svart, rött och guld med hjärtan, stjärnor änglar och kvadrater. Mina sängkläder går i samma stuk och jag känner för första gången på länge en riktig intensiv julkänsla.

Det enda jag vill göra just nu är att baka pepparkakor, koka knäck, rulla köttbullar och lyssna på julmusik. Men innan dess behövs det minusgrader och snöhögar. Snö = Jul.

Idag snöade det faktiskt. Mamma, pappa, jag och Madde var in till Uppsala för att handla lite vinterskor och vandra runt på IKEA. På väg hem körde vi in i en snöstorm och det var inte en trevlig upplevelse (även om jag tjöt av lycka när jag såg den första snön). Det var mörkt, kolsvart och det enda man såg var stora, vita snöflingor. Pappa fick köra långsamt och det tog oss nästan 2 timmar att komma hem.

Men jag är så glad över snön. Lite mer tack.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0