Ett litet äventyr på slutet av veckan

Idag åkte jag, Micke, Maria, Mattias och Madde ner till isen för att åka runt med Maria och Mattias volvo. Det var ganska kul men ack så kallt det var att stå och titta på. Jag åkte med några gånger själv, filmade de som körde och körde faktiskt två varv själv.

Vågar erkänna att jag var bättre än Micke. Förlåt Micke, men jag var riktigt rädd när jag åkte med honom. Han hade ingen kontroll på bilen! Han gasade alldeles för mycket, det lät som att motorn skulle skära sig och att växellådan skulle paja. Till slut mådde jag även illa av alla "piruetter" och var tvungen att be han att släppa av mig.

Vi lämnade volvon och skulle ta golfen hem, men sedan fick den sopptorsk! Mattias ringde efter pappa som skulle komma och rädda oss. Men halvvägs så fick han också soppatorsk (hahahaha) så Maria fick gå tillbaka och hämta volvon som var den enda bilen med bensin i och sedan åkte hon, Mattias och Micke iväg för att fylla på dunken med bensin. Vi satt fast vid vägen i 2 timmar.

Nä, det var ett äventyr må jag säga. Mamma skrattade åt våran olycka när vi väl kom hem och sedan proppade vi i våra tomma magar med kyckling och ris. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0